tisdag 16 augusti 2011

En solklänning av två scarves.

Under en runda på klädrean
 försökte jag hitta en klänning i rimligt pris.
Men ingen föll mig i smaken.
Men så stod jag där och rotade i scarves lådan och
fiskade upp två stycken likadana.
Dom kostade 30 kronor styck.
Jag tyckte om färgerna och mönstret.
.
Förlagan till solklänningen är den här.
Som fanns på "M&Q"
 .
.

Jag vek ihop de båda scarvesen dubbelt och
klippte till ärmhål.
Vek ut dem igen och
sydde från ärmhålet ihop i båda sidorna från avigsidan.
.
.
 På bilden nedan syns den rätvända klänningen
 och en sydd kanal på fram och bakstycket.
För att få fram det oranga mönstret vek jag ner tyget
 på rätsidan och sydde kanalen..

Istället för randigt tyg
 i axelbanden valde jag en spets.
 Jag hade lite svårt att välja.

I våras hittade jag de här spetsarna
på en loppis.
Jag fick dem för 50 kronor.
Jag tycker jag hade väldans tur.
.
Här är klänningen klar.
Mönster finns i Burda 6/2011
Modell: 113b
:
/H
:

Inga kommentarer: